+FishEco
Magazinefisheco.se
Följ oss på Facebook
Följ oss på Twitter
Följ oss på Instagram
MONSTERGÄDDA 19,04 och 132 cm för Emil Lindgren...
MONSTERGÄDDA 19,04 och 132 cm för Emil Lindgren...
Fotograf: Emil Lindgren

MONSTERGÄDDA 19,04 och 132 cm för Emil Lindgren...

Vilken fisk! Så här vid årets sista skälvande dagar slår Emil Lindgren till med en monstergädda, 19,04 och 132 cm! Så här berättar Emil själv...

Fick en för tidig julklapp igår. 
Jag och en väldigt bra fiskepolare stack iväg och ismetade på ett vatten som kändes väldigt hett, men kunde inte föreställa oss vad som komma skall.

Läs mer här -> Attitudebaits

Dela denna artikel...

   


Kommentarer

76 kommentarer...
Peter skrev...
Antal?
Ingen som undrar över hur många spön han använde vid fångsten......?????
Klockan 10:34, 16 Jan 2013

Jan O skrev...
Stort Grattis!
Så, då har det lagt sig lite... Jag och +FishEco vill verkligen gratulera Emil till fångsten av denna otroligt fina gädda. Emil, du ska vara stolt och glad. Du och andra som haft förmånen att fånga,se och återutsätta en sådan här praktfisk är värda all respekt. Återigen stort grattis! Btw, jag är också lite avis ;)
Klockan 16:40, 03 Jan 2013

Gäddan skrev...
Ut ur vassen!
De två riktigt intressanta inläggen kommer från Håkan Fransson och Rickard Jonsson. Det skulle vara intressant att få ett officiellt uttalande från Sportfiskarna om vad de anser om en eventuell rekordanmälan på gädda taget i ett litet privat vatten där gäddan helt eller delvis blivit matad med regnbåge. Kommer de att godkänna fisken som nytt rekord?  En annan inte lika viktig fråga är vad Gäddklubben anser om ett sånt rekord? Gäddklubben är ju alltid snabba att sticka ut ur vassen och blanda sig i frågor om gäddans väl och ve. Vad anser man i frågan?
Klockan 11:00, 30 Dec 2012

G.R skrev...
Ingen dans på rosor......
Örebrotrakten, kanske närmare bestämt Laxåtrakten????
Klockan 20:57, 29 Dec 2012

Urban skrev...
Gödning
Hoppas verkligen någon fiskar efter regnbågen som sätts i och att den inte bara pyttsas i för att bli mat åt gäddor. I så fall är det ju som att fiska i en odlingskasse =P
Klockan 21:32, 28 Dec 2012

pike of live skrev...
Grattis
Fångat i Örebrotrakten , i en av 8 sjöar som finns där , Vackert ställe men det var jobbigt att ta sig ditt på grund av all snö ;-)
Klockan 14:26, 28 Dec 2012

Boris skrev...
Till fishEco
Kanske dags att lägga till att man loggar in med facebook eller google konto för att komentera för att slippa funderingar om det är rätt person som komenterar? Grattis till grym fisk !
Klockan 20:38, 27 Dec 2012

David L skrev...
Fiskutsättning
Inga gäddor sätts ut. Det enda som sätts ut är en ganska begränsad mängd regnbåge vid ett tillfälle per år. Att flytta fullvuxna gäddor verkar inte fungera efter vad jag har läst om exempel i europa. Där försök har gjorts och dom verkar inte klara omställningen. Tappar kondition dramatiskt..
Klockan 10:54, 27 Dec 2012

stefanr skrev...
DavidL
Ditt inlägg KAN tolkas som att gäddor sätts ut i sjön, men så är väl inte fallet?
Klockan 10:39, 27 Dec 2012

David L skrev...
Inget unikt fenomen
Det är en ganska vanlig företeelse med klubbar som har egna klubbvatten för sina medlemar.. En del klubbar är öppna och det är bara att lösa ett medlemskap för att fiska. Andra har begränsat medlemarantalet av olika anledningar.
Klockan 10:36, 27 Dec 2012

David L skrev...
Svandansen..
Peter: En grupp fiskare har gått ihop och arrenderar ett vatten, och sätter ut fisk att fiska på själva och ihop med medbjudna gäster. Fisket sker sällan för att inte pressa gäddorna utan att ge dom utrymme att återhämta sig i lugn och ro. Vad jag vet så är det tredje gången den stora fisken är fångad? På Emils bild ser det inte ut som en fisk som mår dåligt. Den har ökat i vikt mellan varje fångstillfälle - det ultimata beviset för att det hanterats väl, fortsatt med ett offensivt födosök.. Mycket glädjande att se att även den utvecklingen är möjlig!
Klockan 10:32, 27 Dec 2012

Peter k skrev...
Balen
Tolkar bristen på svar att det är som dom flesta regnbågsvatten. Köp ett dagskort el årskort, sen är det bara att fiska där? Ev får man kosta på sig ett medlemskap med.
Klockan 09:54, 27 Dec 2012

David L skrev...
En bal på slottet..
Vi påverkar mer än vad vi tror, vår inverkan styr mycket.. En övergödd östersjö erbjöd världens bästa gäddfiske under 80talet. Nu blir vättern renare och renare, har inte varit så ren sen 50talet? Och gäddorna blir magrare och magrare.. Tillförsel av närsalter från jordbruk och industrier boostar hela kedjan, vilket även spillfoder från odlingar eller extra fiskutsättningar gör.. Det fina är att man avgör själv vad man tycker är givande att fiska på. Jag kan förvalta ett förtroende, och försöker vara en tillgång under ett gemensamt fiske. Hör jag om ett bra fiske hör jag mig ofta för om möjligheten att få åka med, vilket ofta går att lösa på något sätt. Ganska ofta blir jag också inbjuden. En mellanstor skogssjö med ett blandat fiskbestånd. Gädda och flera storväxta bytesfiskar som sutare, ruda och sarv. Ett tillskott på ett par hundra kg regnbåge per år för kompisgänget att fiska på gör inte sjön "fullproppad". Det är ett naturligt bestånd "with a twist" Jämnförelsen med "gäddsjön" där fullvuxna gäddor fångas i ett annat vatten och flyttas till ett hål med vatten utan mat känns inte särskillt relevant.
Klockan 09:40, 27 Dec 2012

Balen på sjön skrev...
hej
Grattis Emil till ett drömfisk! ' Till Johnny och JB alla vet här och det går J,,,,,,t mycket snack bland många här och på Fb ingen vill eller vågar diskutera öppet pgr att de själva ska vara utsatta för nån OBEHAG! Konstigt att ni bägge två är känsliga för viss pa frågor och har inte svarat på allt isåfall nån ljuger här eller man försåker MÖRKLÄGGA NÅT dra inte för hetsiga slutsatser på folk. H
Klockan 23:26, 26 Dec 2012

Peter k skrev...
Balen
Vad menar du Johnny? Hur kan ni ha medlemmar om det inte går att bli medlem? Hur blir man medlem då??
Klockan 18:42, 26 Dec 2012

Johnny Hjalmarsson skrev...
Vad är väl en bal på slottet.......
Peter k: visst stämmer det..... Både vi medlemmar och våra med bjudna betealar en avgift, varje gång vi fiskar där. Och NEJ, det är inte bara att bli medlemm! Johnny
Klockan 18:11, 26 Dec 2012

Peter k skrev...
Tillstånd
Hej Johnny H. Menar du att det inte är som David L skriver?, att om man betalar en avgift så får man fiska i den sjön? El är det bara att bli medlem och sedan fiska efter henne? David, hur gör du för att få tillgång till så många olika bra vatten? Är du medlem i många olika klubbar kanske och får på så sätt ta del av kakan?
Klockan 17:30, 26 Dec 2012

Martin Diablo skrev...
fiske damm
Håller med vissa här bla. Håkan f. Att hålla på att ge namn på stora fiskar och göda dem i små dammar är ju lite absurt. Nästan som att jägaren skulle bli glad för att skjuta en fin älgtjur fastbunden på en djurpark??. Gräv en damm och odla ditt rekord!
Klockan 17:17, 26 Dec 2012

Cristian skrev...
hej
Tråkigt att få bara har tillträde på vatten\' Som Håkan F och Rickard J beskriver på några kloka ord så ser jag inte heller det som ett sportfiske . Jag har följt debatten en del och alla hade olika åsikter Har märkt att det är mycket tjafs internt bland personer som känner varandra redan . Jag undrar bara vad hade ni i tanken slå svensk rekordfisk och jag undrar bara levde gäddor i sjön redan eller har de blivit transporterade in till sjön ? Mvh C.
Klockan 15:31, 26 Dec 2012

Jonas skrev...
Hej
Ett fråga innan jag själv slutar att debattera här om är smultron stället , som jag ser och flera här har det kommit flera debater om sjön om det ska inte vara förbjudet för allmänheten att fiska i sjön om jag hade fel ber jag jätte mycket om ursäkt för min debattering och om att jag hade fel om sjön !!! Då ska alla andra ha fel med på det punkt . Det är fritt att debattiera tycker admin att jag gjört fel i min fakta angående sjön bara han spärrar min konto på PPA,,, och det är flera en en här som har debattierat samma sak om sjön,, Lämnar debatten i fred,, skit fiske på är Mvh Jonas
Klockan 14:37, 26 Dec 2012

JB skrev...
...
@JonasL Om du ska utge dig för att vara någon annan kanske du skulle börja fundera över stavningen. Det skulle också vara önskvärt om någon admin här på Fisheco kunde ta tag i vem som postar vad under vilka namn (ip-adress). Detta för att inte skapa ännu mer förvirring och missförstånd genom olika alias.
Klockan 14:02, 26 Dec 2012

Johnny Hjalmarsson skrev...
Svar till Jonas L !!!!
Detta vatten är totalt stängt!!!!!!! Endast medlemmar med eventuell gäst har tillträde till sjön!!!!! Sluta sprida falsk information, under fejkade alias..... MVH Johnny Hjalmarsson.
Klockan 13:15, 26 Dec 2012

JonasL skrev...
!!!!!!
Man har fått flera fiskar mellan 14-19 kg i ett och samma sjön ! och här snackar vi inte enbart om ett och samma fisk som har fångats. De har kört på de i många år utan att nån hade känning till dessa vatten och det är inte ett privat vatten alla har rätt att fiska där , det man gör är ett man betalar ett liten avgift eller nåt medlemskort snackar man men själva ägaren till sjön och ger bättre bud på det det ska inte vara nån problem att fiska alls i sjön . Mvh Jonas Larrson
Klockan 12:32, 26 Dec 2012

Håkan skrev...
Privata vatten en styggelse
David L spyr sin galla över Björn och Peters gäddsjö, där vem som helst kan fiska mot avgift. Samtidigt tycker han att det är ok med privata vatten där man kan misshandla fiskar hur ofta som helst. Missunnsammare person vad det gäller fångst av gädda är svårt att hitta.
Klockan 11:29, 26 Dec 2012

Rikard Jonsson skrev...
Måste bara.
Mycket "rolig" diskussion och se folk vräka ur sig både det ena och det andra. Dessvärre tror jag nog inte att det är sista gången den här damen får syna ovansidan av vattnet. Vi kommer säkert få se en gedigen jakt på henne framåt vårkanten där någon stolt kan posera med sitt ego. Min högst personliga åsikt är att det inte är ett dugg roligt, spännande ur något perspektiv att se dessa fiskar växa sig stora. Av den enda anledningen att dom inte gör det på naturlig väg. Ofta är dessa sjöar där regnbågen är inplanterad fullproppade av smällfet regnbåge som inte ens bör finnas i vårt ekosystem och alltså heller inte tillgänglig för vår svenska gädda. Nu vet jag inte hur stor just den här sjön är men oftast är dessa put&take sjöar inte alls stora, ibland inte större än att du kan kasta över till andra sidan. Detta gör ju att gäddan troligen inte behöver göra av med särskilt mycket energi i jakten på föda och kan växa sig apstor utan större uppoffringar. Avundsjuka ligger inte i min natur och det vet dom som fiskar med mig också, jag missunnar aldrig någon annan person en magnifik fisk... om det är under "rätta" förhållanden. Om vi är påväg mot samma ström som med karpen, att göda upp och återfånga samma fisk gång på gång... Då är vi helt fel ute och det är inget som passar in på sportfiske i mina ögon.
Klockan 10:36, 26 Dec 2012

DavidL skrev...
Regnbåge
Vid optimala förhållanden ökar en regnbåge 1kg i vikt av 0,7kg pellets. Spillfoder från odlingarna påverkar såklart bestånden utanför kassen också. Vem som helst som lägger ner det engagemanget eller betalar pengarna som det kostar att fiska i ett privat vatten kan fiska där.. Som lax och öringfisket styrs i många av älvarna. JarmoK: du skall inte vara bitter på mig för att ni hanterade ihjäl en 16kgs gädda.
Klockan 00:34, 26 Dec 2012

Peter k skrev...
Privat vatten
Vem mer än du David skulle få ta del av kakan och fiska i dessa privata vatten?
Klockan 22:32, 25 Dec 2012

Junker skrev...
Regnågsodling
Lika roligt med mört, sik, id.... som våra främsta "hunters" står och metar mellan kassarn i Dalälven, Ljusnan, Umeälven. Men va fan grattis till gäddan, enorm!!
Klockan 22:19, 25 Dec 2012

Åke skrev...
Leve regnbågen
Finns säkert norrlandsvatten med potensial. Främst de som innehåller fiskodlingar.
Klockan 21:42, 25 Dec 2012

Deco skrev...
Sjukt.
Grattis till en fin fisk,Synd bara att det finns en sån sjuk avundsjuka,det är ju fan sorligt att läsa,jag ska hitta sjön och fiska upp den själv och lägga ut bilder så ni får nåt mer att gnälla på era söner av en åsna.!!åter igen Grattis o god jul.
Klockan 21:34, 25 Dec 2012

Hank skrev...
Bra att du nämner Norrland Håkan !
Ta med dig Jonas till Sundsvall nu i vår så ska jag visa er helt ofiskade vatten med grym potential ! Jag får säkert med mig Lars Ö på utflykten åxå !
Klockan 21:01, 25 Dec 2012

Håkan Franson skrev...
Grattis!
Vill först gratulera Emil till fångsten av denna jättegädda, stort grattis! Har följt debatten och tycker det är trist att folk inte har på fötterna innan dom uttalar sig, men bra att dessa ber om ursäkt för sina misstag. En stor gädda är ju som sagt en stor gädda oavsett vilket vatten den är fångad i, och denna pjäs blir ju ytterst spännande att följa utvecklingen på i rent forskningssyfte. Hur stor kan den bli? Jag tycker däremot att fiskar oavsett art fångade i syndikat eller privata vatten inte ska kunna registreras som svenska rekord. Spekulationer lär då alltid förekomma om fiskarna götts på onaturlig väg och den diskussionen vill ju ingen eventuell rekordman/kvinna ha. Sen tror jag att det finns fler megagäddor men att folk i allmänhet inte vill lägga all den tid det krävs för att hitta vattnen såna monster finns i. Det är enklare att köra på kända vatten där man vet att det fångats stor fisk förut. Jag tror Norrland har en otrolig potential att producera monstergädda men där finns för få gäddfiskare och dom flesta inkluderat mig själv drar sig för att åka dit pga avståndet. Stora gäddor frodas i stillhet det är ett som är sant. Vi får dock hela tiden nya hungriga duktiga unga gäddfiskare och jag hoppas att någon av dom fångar nästa rekordpjäs i ett helt nytt och okänt vatten.
Klockan 18:31, 25 Dec 2012

JarmoK skrev...
Hmmm
"vilken planet kommer du ifrån" Ja.och vilken planet kommer du ifrån som kläckte ur dig detta.. Ta det lite piano med dina åsikter innan du vet vad som är sanning innan du spyr galla.
Klockan 17:35, 25 Dec 2012

Christoffer N skrev...
Grattis
Jag vill börja med att gratulera fångstmannen till en fantastisk gädda. Sen allt tjat om tjuvfiske eller inte, det skiter jag i. Han har fortfarande lyckats fånga en extrem fisk, vilket är otroligt kul. Det som är lite tråkigt är att åtminstone två av årets största gäddor är återfångster. Vilket antyder på hur otroligt få enorma gäddor det finns i vårt avlånga land... Hoppas alla har haft och får en fin jul.
Klockan 15:39, 25 Dec 2012

Norrland skrev...
Bra fisk men...
Börjar bli som dom tyska grusgropsgäddorna.
Klockan 11:20, 25 Dec 2012

David L skrev...
Unik fisk..
Varje gädda över 17kg är så speciell att den borde få ett tempel upppbygt efter sig oavsett omständigheter. En gädda i närheten av rekordet är ytterligare några dimentioner upp.. Ingen gädda i sverige matas för att bli stor, därimot råder olika förutsättningar, som gäddan utnyttjar så gott dom kan. En förutsättninging för att en gädda skall blomma ut i sin fulla potential är att den inte misshandlas, vilket sker överallt där för många vill ha en bit av kakan. Jag önskar fler privata och reglerade vatten, med intressant fiske!
Klockan 10:38, 25 Dec 2012

Jonas Larrson skrev...
Hej
Ett regnbågsvatten omkring Örebro ;) Grattis till ett grymm fisk !!!!!!!!!
Klockan 09:55, 25 Dec 2012

Martin skrev...
Fiskar
Är det inte lite tråkigt att fisket av stora fiskar går mer och mer mot uppfödda grisar som matas med optimal föda upp mot rekordvikter? Som exempel hyllas rögle här på sidan emellanåt som ju dock är ett uppgrävt vatten som mäskas sönder så fiskarna ska växa, de största gäddorna bor i regnbågsvatten.
Klockan 08:34, 25 Dec 2012

stefanr skrev...
Grattis!
Ett stort grattis för "sälen"! Jag känner inte Emil, men tror inte att han skulle vara så jävla korkad att han visar upp en välkänd fisk om han tjuvfiskat den... Att folk alltid ska vara så snabba med att sprida skit omkring sig.. Och störst gädda är störst gädda, oavsett öppet vatten eller syndikat. God fortsättning!
Klockan 08:17, 25 Dec 2012

Tobias Fränstam skrev...
a
Stort grattis!
Klockan 23:53, 24 Dec 2012

Mattias Burkhard skrev...
Oavsett...
Jag börjar med att gratulera till en massiv fångst, oavsett vad den väger. Jag känner inte fångst(männen) - visst, en har gjort grovjobbet men fotografering osv - i mindre utsträckning ett lagarbete skulle jag vilja säga. Det viktigaste jag vill säga till allihop av er: En fisk som är fångad i ett vatten där inte alla får fiska kan ju för fan inte räknas med i rekordsammanhang!!?? Möjligvis för sjön men inte rikstäckande. Jämförelse: är DU bjuden till nobelmiddagen?
Klockan 23:42, 24 Dec 2012

Erik Andersson skrev...
Stort!
Tycker det är stort av er som ber om ursäkt! Ber även jag om ursäkt att jag gick ut lite hårt, men det var för jag visste hur det låg till. Lyfter på hatten för er och önskar er god fortsättning!
Klockan 23:33, 24 Dec 2012

Robert skrev...
Hej
En del av oss fick lite fakta under dan som lede att det drogs lite fel upfattningar angående det hela som blev allt fel från min sida man hörde lite överallt man kan kalla skitsnack som från min sina också blev lite fel att gå in och diskutera det som jag ångrar jätte mycket nu, men vill be jätte mycket om ursäkt till alla och framförallt fångastmanen och jätte GRATTIS till ett drömm fisk!!!
Klockan 23:14, 24 Dec 2012

David L skrev...
Ursäkt!
Jag blev uppringd imorse av med med god insikt i sjön, som då var ganska övertygad om att ingen varit där. Sen fick jag ytterligare rapporter från annat håll om att den var tjuvfiskad.. Därför jag väckte frågan, som nu verkar ha retts ut. Borde kanske ha hållit lite på funderingarna tills jag hade mer kött på benen, ledsen för att jag drog förhastade slutsatser! Grattis till gäddan! Och god fortsättning!
Klockan 22:08, 24 Dec 2012

LIto skrev...
BTW, grattis till en feeeeet pike.
..
Klockan 21:36, 24 Dec 2012

Lito skrev...
Lär dig stava, du avslöjar att du är samma person...
...
Klockan 21:34, 24 Dec 2012

frågande skrev...
fin gädda
Trist att gäddfisket börjar bli som Karpfisket där man har namn på sina stora fiskar och alla känner igen dem!!?. Ändå tråkigare att bara vissa skall ha tillgång till dessa vatten. Man får väl gräva sig en damm och göda upp en gädda eller Karp sen stoltsera med fina kort och hur duktig man är!!??
Klockan 21:31, 24 Dec 2012

Henrik Gustafson skrev...
Hej
Jag tror inte det handlar mest om Emil hade tillstånd eller inte ! Tror det handlar mera om NU hade Emil fått av nån tillstånd från de som äger sjön eller som gäst att han publicerade själva bilden och att vatten kommer att bli kännd eller är kännt redan om det är privat ägd vatten mitt i skogen många kommer att fösåka dra sig ditt i alla fall tuvär det brukar alttid att stämma De killar som har fiskat där ett få gånger´om året och hade sin lilla gruvan mitt i skogen man kan förstå de på ett okså att blir jävligt besvikna men som sakt ..Grattis till ett Grymm Fisk..
Klockan 21:29, 24 Dec 2012

Johnny Hjalmarsson skrev...
Lägg pajkastandet!!!!!!
Kan börja med att gratulera till en j-ligt fin fisk. Alla som tror sig veta allt om allt kan lägga ner sitt pajkastande, utan att visa upp fakta. Jag är medlem i klubben, JB är också medlem och Emil fiskade som gäst med honom.om någon har några andra teorier så kan ju den personen presentera fakta som säger s annat, annars kan ni lägga ner anklagelserna. Klubban är någon tönt som vill utge sig för mig, men har ingenting med sjön att göra/Johnny
Klockan 21:20, 24 Dec 2012

Erik Andersson skrev...
Till undrande
Är du inte väl patetisk nu? Om du nu känner alla så jävla bra varför åker du inte dit själv? Du vågar inte ens skriva ditt eget namn och stå för dina kommentarer! PINSAMT Deluxe!! Och jag har själv fiskat som gäst i sjön, och även jag blev anklagad för tjuvfiske utav herr David Lundqvist..utan några som helst fakta! Mycket märkligt när man själv fiskar som gäst i samma vatten! Är man rädd för konkurrens? Då borde man kanske byta bransch... Fiske handlar om glädje! Gratta och var glada för de enorma fiskar vi börjar få i våra vatten, samarbeta och kom fram till vinnande metoder, eller så sitter ni kvar i vuxen blöjan med nappen i truten och fortsätter grina! God jul!
Klockan 21:08, 24 Dec 2012

Klubban skrev...
Hej
Tuvär hade inte Emil ett tillstånd att bedriva fisket i sjön som många av oss vet . Hur detta ska bedrivas vidare och få sinna rättigheter i det hela det lär vi att se i framtiden och jag är en av de som känner väll sjön och fiskar i den.
Klockan 21:06, 24 Dec 2012

Gustav O skrev...
Klantigt
Om den nu är tjuvfiskad (har inte en susning själv) så är ju fångstmannen väldigt klantig. Som sagt så tar det två sekunder för en normal människa att se att det är samma fisk... Tråkigt om den är tjuvfiskad... Men oavsett tjuvfiske, vem som hittat sjön och att det är en regnbågssjö så är det en sjukt stor fisk. Svenska rekordet är i fara från lite olika håll :)
Klockan 20:45, 24 Dec 2012

Patrik \"La Musto\" Gundler. skrev...
suck!
En sak i det här som är klart.... Fisken är en riktigt kloss och alla som tvivlar på diverse detaljer snackar i nattmössan! //Patrik Gundler
Klockan 20:29, 24 Dec 2012

Undrande.. skrev...
Tjuvfiske
Denne JB är Erik eller Emil själv kanske? Högst troligt.. Varje människa med ögon ser att detta är samma fisk som tidigare 18,7kg.
Klockan 20:21, 24 Dec 2012

Hank skrev...
Tänk om...
Tänk om den då hade vägt 19,35kg.. Skulle man då publicera fisken som den är gjord nu eller skulle man mörka den helt? Helv-te vilken livad diskussion det skulle bli då !
Klockan 20:14, 24 Dec 2012

Per skrev...
Hoppsan
Bra rutet och nu blev det väl lite jobbigt för er som tjoade om tjuvfiske. Satsa nu på att ha en riktigt god jul allesammans istället och sluta grina ut avunden. Grattis till grisen!
Klockan 20:13, 24 Dec 2012

Erik Andersson skrev...
Tack.
Tack J.B :) så man får tyst på alla utan belägg för sina anklagelser!
Klockan 20:04, 24 Dec 2012

JB skrev...
...
Lägg ner diskussionerna om att inte Emil skulle ha haft tillstånd att fiska i sjön. Det är jag som tagit bilderna på denna fisk och det var jag som upptäckte vattnet en gång i tiden. Jag vill också påpeka att det är ett privat vatten som är stängt för fiske för obehöriga.
Klockan 19:56, 24 Dec 2012

Hank skrev...
Vad heter sjön?
Eftersom alla verkar veta var den är fångad så kan väll ni lika gärna berätta var den är fångad! Jag har då ingen aning? Tjuvfiskad eller ej, den är grym !
Klockan 19:51, 24 Dec 2012

Robert J skrev...
?
Om du känner väll de så hade de tillstånd att fiska i sjön :) Bådde du och jag vet att de inte hade det!
Klockan 19:15, 24 Dec 2012

Erik Andersson skrev...
....
Jag känner också folk involverade i vattnet ni antyder.
Klockan 19:05, 24 Dec 2012

Robert J skrev...
!
De hade inte alls nåt tillstånd att fiska där och känner väll de som har sjön och de var inte alls inbjudna att fiska där varken som eller som gäster. Mvh Robert J
Klockan 18:56, 24 Dec 2012

Erik Andersson skrev...
...!
Robert, var du med vid fångsten? Känner du fångstmannen? Vet du med 110% säkerhet att fisken är fångad där ni antyder? Vet du vilka fångstmannen i fråga har i sitt kontaktnät? Vem eller vilka som har rätt att fiska eller ta med gäster?
Klockan 18:48, 24 Dec 2012

Robert J skrev...
?
Så ni menar det är helt ok och fiska tjufiskade gäddor? i ett privat ägd vatten BULLSKIT ÄR DET!!!!! Den är fångad i ett privat vatten där få de som får fiska i sjön och endast de som tillåtelse , så du menar Erik det är helt ok fiska på såna så du menar okså att FörshagaAkademin ska utbilda killar till tjufiskare rena BULSKIT ÄR DET !!!
Klockan 18:31, 24 Dec 2012

Erik Andersson skrev...
...
Håller med dig Gundler! Folk har inte en aning om vem som känner vem, eller har tillstånd hit eller dit. Fisken väger 19,04 kg och är nytt nordiskt rekord på ismete! Det är en grym fisk och en ännu större bedrift! Skit i alla avundsjuka halvfigurer och självutnämnda gäddkungar! Stort grattis igen min vän! / Erik
Klockan 17:58, 24 Dec 2012

Lasse skrev...
Hej
Grattis till stort fångst men den är tjufiskad tuvär!!
Klockan 17:57, 24 Dec 2012

Undrande skrev...
Kras i glashus?
Har inte herr David själv kört en guesting där...?
Klockan 17:49, 24 Dec 2012

Patrik \"La Musto\" Gundler. skrev...
kamma er
Stopp och belägg! Vem är ni och peka finger hit och dit? Ni har inte en aning om vart fisken är fångad, vilken fisk det är eller om han har tillstånd att fiska. Jag tycker det är tragiskt att man skall hoppa på folk kors och tvärs i sociala medier m.m. Gratulera och koncentrera er på era egna mål, förhoppningar och drömmar istället. Ni kan bättre än såhär! Är det något man vill ha sagt så kontakta då vederbörande själv och fråga, istället för att komma med massa påståenden som man inte har täckning för, likt kärringar på kafferep! //Patrik Gundler
Klockan 17:12, 24 Dec 2012

Silur skrev...
Mer tjuvfiske??
Kommer nog tyvärr att uppdagas fler +130 gäddor som är fångade utan fiskekort/tillstånd 2012.
Klockan 14:37, 24 Dec 2012

DavidL skrev...
Tjuvfiskad?
En grupp fiskare arrenderar ett vatten och lägger tid, engagemang och pengar för att få fram något riktigt bra. Du kör en "guesting" och drar i fiskarna utan tillstånd? Och lägger sen upp en bild där det är enkelt att jämnföra fläckmönster, vilken planet kommer du ifrån?
Klockan 14:19, 24 Dec 2012

Åke skrev...
Återanvändning
Grattis! Himla tur vi har regnbågsvatten i Sverige!
Klockan 12:51, 24 Dec 2012

Silur skrev...
oj
Oj är den fångad utan min kännedom!! Roligt att du undrar om matten, han som lärde mig heter: S Kaplan.
Klockan 12:11, 24 Dec 2012

Gustav O skrev...
Helt otroligt år
Silur, jag vet inte vem som lärde dig matte :P 18,7 är senaste (\\\\\\\"officiella\\\\\\\" fångsten.
Klockan 11:22, 24 Dec 2012

Rioja skrev...
Grattis
En pessimist skulle dock kunna ge uttryck för en tråkig utveckling i svenskt gäddfiske. Två regnbågsgödda grisar dras upp av fem olika personer under några få månaders lopp. Jag glädjer mig enormt över att den fantastiska pjäsen från Bräkneån alltjämt är den största för året - och den enda som på allvar bejakar drömmen om den klassiska storgäddan.
Klockan 09:27, 24 Dec 2012

Silur skrev...
Grattis
Får man gissa på Regnbågspöl i Närke. Fångad förut ca 1 kg lättare.
Klockan 08:36, 24 Dec 2012

JarmoK skrev...
Otroligt..
Vad händer? Har monstergädorna helt tappat fattningen i år. Grattis till drömfisken,lär ju vara den bästa julklappen :)
Klockan 07:40, 24 Dec 2012

Lägg till kommentar
Namn
Rubrik
Meddelande
När du kommenterar på +FishEco får du inte kränka andra personer. Inläggen får inte heller innehålla hets mot folkgrupp eller på annat sätt ha något rasistiskt innehåll. +FishEco förbehåller oss rätten att redigera dina kommentarer vid behov. Tänk på att hålla en god ton.
Jag godkänner avtalet ovan

Ange säkerhetskoden:















Sida: [1] 2 3 4 ... 105 Nästa Sista



Gäddfajten - Sexton nya godkända fiskar med flera över 110 cm!

Gäddfajten - Sexton nya godkända fiskar med flera över 110 cm!

Tävling Sexton nya flotta fiskar godkända idag, ett antal riktigt långa mellan 110-118 cm dessutom. Denna gångs raket stod Johan Sjölén för, med bara fyra fiskar på 451 cm, dvs en kvar att anmäla, tar han sig rätt in på 18:e plats...

Inga kommentarer
Mer om Smörbulten - Så ska invasiv fisk hållas i schack!

Mer om Smörbulten - Så ska invasiv fisk hållas i schack!

Eko/ Miljö Den invasiva fisken svartmunnad smörbult sprider sig snabbt i Östersjön och hotar inhemska arter. Men nu ska en åtgärdsplan hejda fiskens framfart...

Inga kommentarer
Inbrottstjuv ute efter fiskeredskap sköt ägaren!

Inbrottstjuv ute efter fiskeredskap sköt ägaren!

Notiser Villaägaren såg hur en man tagit sig in i hans förråd och stulit fiskespön. Han konfronterade den misstänkta tjuven – som då tog fram en pistol och sköt honom i ena benet...

Inga kommentarer
Sommarfisketips från Sportfiskarna - mete!

Sommarfisketips från Sportfiskarna - mete!

Mete Sommarfisket stundar, här får du en del riktigt bra tips för sköna metestunder under semestern och lediga dagar...

Inga kommentarer
Finlands största vertikalgös fångad av  Jan-Erik Norrgard - 102 cm och 12300 gram!

Finlands största vertikalgös fångad av Jan-Erik Norrgard - 102 cm och 12300 gram!

Press/ reklam Finsk monstergös på vertikalfiske! Finlands största vertikalgös är ett faktum, fångad av Jan-Erik Norrgard med längden 102 cm och hela 12300 gram!

Inga kommentarer

Senaste nytt  Mest lästa

Nyhetsbrev / +MagazineFishEco

Nyhetsbrev


Prenumerera kostnadsfritt på dagliga fiskenyheter från Fiske24/7 genom att ange din epostadress:
Fiske24/7 är ett helt gratis nyhetsbrev som sammanfattar utvalda nyheter från iFiske och Fisheco, filmer och blogginlägg kring svenskt sportfiske och andra vattenfrågor varje dag 365 dagar om året. Avprenumerera på Fiske24/7.