Majoritet i Riksdagen för ett ökat sillfiske!

Annons

Flickr/ https://www.flickr.com/photos/14174853@N04/

Datum:

Kategorier ,

Majoritet i Riksdagen för ett ökat sillfiske! Det är knappt man tror sina ögon när man läser rubriken men det är sant.

Än en gång ignoreras forskarnas varningar för hur illa ställt det är med det komplicerade ekosystemet i Östersjön och än en gång med våra folkvalda politikers välsignelse enligt SVT. Dagligen får vi varningssignaler från bland annat kustfiskare som helt enkelt inte kan fånga någon fisk, den är borta!!!

Många forskare, biologer och många andra vill istället för att öka kvoterna, sänka dom med 50 procent. Det ser alltså så illa ut att vi sannolikt kommer att fortsätta spela rysk roulette med fisken i Östersjön.

//Jan O FishEco

 

Annons

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Annonser

Drömfiske

Rekommenderade artiklar