Anmälda fiskar, Supersize

Visar 1 - 25 av 1 280

2021-10-06

Uppgifter om fångsten

Riktigt fin gös som stod på inne över ett grundområde på ca 3 meters djup. Klippte en Pigshad Nano som att det inte fanns någon morgondag! Återutsatt utan problem.

2021-10-06

Uppgifter om fångsten

Testade spinnfiska utan resultat, smög fram med kajaken med en twinteez och då högg den utan tvekan.

2021-09-26

2021-09-25

Fin gös på 10,42 kg som högg mitt i natten

123

2021-09-11

Uppgifter om fångsten

Testade en ny gös sjö kompisen och jag pratat om i många år. 123cm gädda på 12,9kg blev resultatet. Helt underbar kväll 😊

126

2021-09-07

Uppgifter om fångsten

Magisk gädda som högg mitt i natten

120

2021-09-05

Uppgifter om fångsten

Var ut och letade nya platser för abborrfisket. Det blev inga abborrar på den spoten men en gädda på 120-121cm ville ha min Shadow Rap Deep.

130

2021-08-28

Uppgifter om fångsten

Efter tröga dagar med dåligt väder så vände allt. En dröm fisk när det kommer till längd. En gammal och ur tunnad donna som sett mycket i sina dagar. Det var en ära att få låta henne simma tillbaka.

2021-08-28

Uppgifter om fångsten

Kvällsfiske med sönerna, en fantastisk fisk som bjöd på en superkul fight! Abborren klippte en Westin Hypoteez nära botten

2021-08-19

Uppgifter om fångsten

Fin gös som högg på pelagiskt vertikalfiske en ganska trög och blåsig dag.

127

2021-08-17

Fin gädda på13,2kg som högg på kvällen på spinnfiske

121

2021-08-16

Uppgifter om fångsten

Gav mig ut i regn och rusk efter en arbetsdag och efter några timmar ser jag en stor fisk på ekolodet, den simmar emot mig så jag tar fort fram ett vertikalspö och droppar ner jiggen. Gäddan vänder sig och kollar mot jiggen, jag rycker till så jiggen åker upp 20-30cm och direkt gör gäddan en attack och efter en stund ligger en 121cm lång gädda i knät. UNDERBART 🙂

2021-08-11

Uppgifter om fångsten

En fin gös på 96 cm (9 kg) Pelagiskt spinnfiske på ca 5 m över 22 m djup.

2021-08-11

Uppgifter om fångsten

Vi hade varit ute några timmar o haft ganska trögt fiske, när vi bestämde oss för att prova en grynna med en vase på. När vi gled över vasen såg vi på lodet att det stod fisk framför. Jag kastade ut o det högg direkt men släppte, så jag tog några vevtag och i vevstoppet blev det stumt i linan. Nej en gädda! Sa jag högt när den gick o stonkade tungt, fick den närmare båten och den gjorde rusningar. Plötsligt gick den in i vasen, svor högt o sa att nu är det kört! Men plötsligt fick jag lös grejerna ur vasen, och med fisken kvar på kroken. Men nu med mer bekanta huvudskakningar, satte hårdare press på fisken för att undvika vasen igen. Förhoppningarna steg om att det kanske var abborre ändå, men då är den stor! Plötsligt visar sig en enorm abborre under ytan! Efter en säker håvning kan vi konstatera att det är en magisk fisk på 50,5 cm och 1500g! Fiske när det är som bäst!

2021-08-08

Uppgifter om fångsten

Ostadigt väder under dagen gjorde fisken trög. Sprättande löjstim syntes över sjön men inga ytjakter, varför jag valde att neda. Sjugramsskalle då djupet var 7 meter. Tappade en fisk som kändes stark och kastade vidare på samma ställe. Till slut satt den där och fajtade som en rejäl gädda. Tyvärr var kroppsformen också gäddlik, varför vikten "bara" var 1450 gram. Men längdperset var ett faktum.

2021-08-03

Uppgifter om fångsten

Efter att ha bränt två riktiga klossar så trodde jag dagens chanser till en bättre fisk var förbi. Den ena av dessa två var den längsta abborre jag sett, den var både lång och hög. Krokens fäste släppte i en rusning efter att jag haft den inne vid kajaken. Ja, du läste rätt! EN rusning! Båda två abborrarna som jag hade på tog lång lina flera gånger och fightade som fyrakilos öringar. Den jag såg intill kajaken var närmare 60cm om inte längre(Det har fångats abborre över 60cm i vattnet tidigare, vilket var skälet till att jag nu satt här i min kajak). Efter detta var det snudd på att jag satte mig i bilen för att åka hem. 12,5h i bil rska vägen hem.. Ja, tanken slog mig men ångest och huvudet mellan knäna i kanske en halvtimme innan jag gav mig på att fiska igen. Då kom dagens tröstpris efter en tämligen odramatisk fight i jämförelse med tidigare beskrivna. Utan större styrkedemonstration håvades denna 52cm abborre som nu såg liten ut i jämförelse med tidigare. När den hamnade på mätbrädan så blev jag faktiskt duktigt förvånad. Men alltså, Oj, vad det var värt att stanna ändå! Tack tålamod!
Brände en till kloss samma dag innan jag packade ihop för dagen.

131

2021-07-25

Uppgifter om fångsten

Helt plötsligt så kom en enorm fisk upp precis bredvid båten i det klara vattnet och min Buster swim fullkomligt försvann, sedan var det full fart och max puls tills hon låg i håven och vi kunde konstatera att denna visst måste vara en bit över supersize😅

120

2021-07-21

Uppgifter om fångsten

Efter flera dagars krigande i vind upp emot 20ms så kom belöningen med en fin gädda på 120cm.

2021-07-18

Uppgifter om fångsten

Grym gös tagen på pelagiskt spinn! Gösen var välmående och fick vila ordentligt i håven efter en grym fight. Varmt i vattnet så varsamt med tid på måttbräda och snabbt åter i kanonform! Så kul!!

124

2021-07-17

Uppgifter om fångsten

Efter en lång dag med bara ett fåtal hugg i svåra förhållanden med mycket stark vind och regn kom hugget vi kämpat för. En "Judas" fiskad över ett gräsflak var det som behövdes för att lura pjäsen och vända dagen till succé.

2021-07-16

Uppgifter om fångsten

I jakten på stora abborrar hade jag och kompisen Jonas planerat en satsning på nya vatten. Fisket var varvat av mindre gäddor och nån liten abborre. Efter flera timmars fiske lyckas jag få en riktigt fin borre på 1480g på en liten jigg. Det var förlösande skönt efter nästan en hel dag utan en abborre över 2hg.
Vi fortsatte nöta och testade massor olika beten. En stund senare small det på ännu en fin abborre på 1200g när man gick ner i storlek ytterligare på jigg.
Senare på kvällen får jag ett grymt bra hugg i droppet. Krokningen sitter och fisken är tung. Tankarna snurrar om ytterligare en gädda men det känns ändå som abborrknyckar. Den går tungt ut i sidled litegrann för att halvvägs in göra en längre aggressiv rusning. Efter det följer den med mot båten försiktigt och Jonas gör håvningen som om det vore det enda han gjort i livet.
Glädjevrål och kommentarer som - det är personbästa, den är så jäkla stor, vilket as osv ekar över sjön.
Fisken krossade mitt gamla pb med 70 gram och vägde in på 1780g fördelat över 52cm. Respekten för en sån här fisk går inte beskriva. Man såg på fisken att den simmat i sjön många år och växt sig stor utan att ha sett massa beten eller båtar över huvudet förr. En praktfisk och drömfisk för undertecknad att få på spinnfiske i en insjö.
Efter varsam vägning och mätning fick hon simma åter i det fria. Tömd på endorfiner med pumpande adrenalin satt man tom i sinnet med ett stort leende på läpparna. Kanske man får se en liknande fisk en vacker dag igen.
Jonas avslutade även resan dag 2 men en vacker fisk på 1230g. Samtliga fina abborrar tog på små jiggar. Skitfiske och glöm inte att det ligger många timmar bakom de flesta stora fiskarna man får se. /Roy

2021-07-13

Uppgifter om fångsten

Bestämde mig för att försöka fånga en bättre abborre på fluga och fick jackpot direkt! Hade förhoppningar på en kilos fisk men en 50+ fanns inte ens på kartan. En långsamt fiskad wooly bugger gav mer resultat ju senare det blev och när solen rörde trädtopparna så blev det stumt i mothugget. Fisken stötte tungt mot botten och gjorde ett flertal rusningar innan jag till slut fick den nära flytringen och kunde håva den. En snabb paddling till land krävdes för att kunna mäta den ordentligt och måtten var galet mycket bättre än vad jag hade kunnat drömma om, 51 cm lång och 1430 gram! En fantastisk fisk på flugspöt

2021-07-11

Uppgifter om fångsten

Kul att få fin abböre när tösa är med ute å fiskar..

2021-07-09

Uppgifter om fångsten

Catch & Release när det är som bäst - samma fisk som förra veckan men denna gång 10g lättare!🎣

Betet för kvällen var Westin Shadteez 9 cm i färgen headlight - såklart!