Interjakt och Interfiske växer ständigt med nya butiker och vi ser därför ett behov av att utveckla vår personalstyrka med fler kompetenta medarbetare.
Idag har Interjakt ett flertal egna varumärken inom jakt, fiske och friluftsliv. Exempel på varumärken är Haunter Wear (konfektion), Alces (jakttillbehör), Scandium (optik och vapen), Podium (ammunition), Armada Tackle (fiske), Goldfish Tackle (fiske) och Barq (hundtillbehör). Förutom egna varumärken arbetar vi tätt tillsammans med våra leverantörer och kommer fördjupa samarbetet med många framöver. För att kunna fortsätta utvecklas behöver vi förstärka inköpssidan med en produkt-/inköpsassistent. Arbetsuppgifterna kommer vara väldigt varierande och du får en roll där du verkligen kan vara med och påverka. Du kommer arbeta i en dynamisk miljö med ett kreativt team där vi fokuserar på att skapa attraktiva produkter och erbjudande tillsammans med alla våra samarbetspartners.
Du kommer på daglig basis arbeta direkt med fabriker i Asien och i Europa samtidigt som du skapar inköpsorders, hanterar frakter och analyserar kommande behov. Du kommer vara delaktig i att utveckla och designa produkter tillsammans med våra butiker och produktråd. Tillsammans med marknadsavdelningen och externa konsulter designar du även förpackningar och skapar informativt och säljande material. Du kommer även få möjlighet att tillsammans med våra leverantörer skapa unika produkter och skapa långsiktiga samarbeten.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Analysera kommande behov
- Planera och skapa inköp
- Arbeta tätt med fabriker i Asien och Europa
- Designa och utveckla nya produkter
- Skapa ideer om förpackningsdesign
- Skapa produktinformation i skrift på engelska och svenska
Vem söker vi?
Vi söker en lagspelare som har ett brinnande intresse för jakt, fiske och uteliv. Du ska älska produkter och ha viljan att förbättra och skapa nya möjligheter. Vi är ett kreativt team som arbetar brett med många olika projekt samtidigt så du måste klara av att hålla många bollar i luften samtidigt och vara både strukturerad och stresstålig. Det är viktigt att du ser problem som möjlighet och fokuserar på att lösa dem på ett professionellt sätt. Vi arbetar dagligen med många internationella kontakter och det är viktigt att du är kommunikativ, både i tal och skrift och givetvis behärskar du engelska till fullo.
Kvalifikationer
- Stort intresse av jakt, fiske och friluftsliv
- Erfarenhet av inköp och inköpsplanering
- Erfarenhet inom design, gärna inom konfektion
- Duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska • Vi förutsätter att du har mycket god vana i att arbeta med Excel
Meriterande
- Vana av att arbeta i Pyramid
- Erfarenhet av att arbeta med fabriker i Asien
- Erfarenhet av självständigt arbete
- Säljerfarenhet för att kunna gå in i våra projekt med rätt inställning
Om Interjakt
Interjakt Group Scandinavia är Nordens största fackhandelskedja inom jakt och fiske med butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Företaget drivs av passionerade medarbetare som vet vilken utrustning som krävs för att din jakt- och fiskedag ska bli lyckad.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: Arbete hemifrån samt minst 6 dagar / månad på huvudkontoret i Årjäng, Värmland.
Urval sker löpande. Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev till anders.i@interjakt.com
Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår Inköpschef Anders Idarsson.
Kontakt
Anders Idarsson
anders.i@interjakt.com
adrotate group=”4″]