Annons

 i Notiser, Press/Reklam

Interjakt och Interfiske växer ständigt med nya butiker och vi ser därför ett behov av att  utveckla vår personalstyrka med fler kompetenta medarbetare.

Idag har Interjakt ett flertal  egna varumärken inom jakt, fiske och friluftsliv. Exempel på varumärken är Haunter Wear  (konfektion), Alces (jakttillbehör), Scandium (optik och vapen), Podium (ammunition),  Armada Tackle (fiske), Goldfish Tackle (fiske) och Barq (hundtillbehör). Förutom egna  varumärken arbetar vi tätt tillsammans med våra leverantörer och kommer fördjupa  samarbetet med många framöver. För att kunna fortsätta utvecklas behöver vi förstärka  inköpssidan med en produkt-/inköpsassistent. Arbetsuppgifterna kommer vara väldigt  varierande och du får en roll där du verkligen kan vara med och påverka. Du kommer arbeta  i en dynamisk miljö med ett kreativt team där vi fokuserar på att skapa attraktiva produkter  och erbjudande tillsammans med alla våra samarbetspartners. 

Du kommer på daglig basis arbeta direkt med fabriker i Asien och i Europa samtidigt som du  skapar inköpsorders, hanterar frakter och analyserar kommande behov. Du kommer vara  delaktig i att utveckla och designa produkter tillsammans med våra butiker och produktråd.  Tillsammans med marknadsavdelningen och externa konsulter designar du även  förpackningar och skapar informativt och säljande material. Du kommer även få möjlighet  att tillsammans med våra leverantörer skapa unika produkter och skapa långsiktiga  samarbeten. 

Exempel på arbetsuppgifter: 

  • Analysera kommande behov
  • Planera och skapa inköp
  • Arbeta tätt med fabriker i Asien och Europa
  • Designa och utveckla nya produkter
  • Skapa ideer om förpackningsdesign
  • Skapa produktinformation i skrift på engelska och svenska

Vem söker vi? 

Vi söker en lagspelare som har ett brinnande intresse för jakt, fiske och uteliv. Du ska älska  produkter och ha viljan att förbättra och skapa nya möjligheter. Vi är ett kreativt team som  arbetar brett med många olika projekt samtidigt så du måste klara av att hålla många bollar i  luften samtidigt och vara både strukturerad och stresstålig. Det är viktigt att du ser problem  som möjlighet och fokuserar på att lösa dem på ett professionellt sätt. Vi arbetar dagligen  med många internationella kontakter och det är viktigt att du är kommunikativ, både i tal  och skrift och givetvis behärskar du engelska till fullo.

Kvalifikationer 

  • Stort intresse av jakt, fiske och friluftsliv
  • Erfarenhet av inköp och inköpsplanering
  • Erfarenhet inom design, gärna inom konfektion
  • Duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska Vi förutsätter att du har mycket god vana i att arbeta med Excel

Meriterande 

  • Vana av att arbeta i Pyramid
  • Erfarenhet av att arbeta med fabriker i Asien
  • Erfarenhet av självständigt arbete
  • Säljerfarenhet för att kunna gå in i våra projekt med rätt inställning

Om Interjakt 

Interjakt Group Scandinavia är Nordens största fackhandelskedja inom jakt och fiske  med butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Företaget drivs av passionerade medarbetare som vet vilken utrustning som krävs för att din jakt- och  fiskedag ska bli lyckad. 

Startdatum: Enligt överenskommelse 

Omfattning: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning 

Placering: Arbete hemifrån samt minst 6 dagar / månad på huvudkontoret i Årjäng,  Värmland. 

Urval sker löpande. Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev till  anders.i@interjakt.com 

Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår Inköpschef Anders  Idarsson. 

Kontakt 

Anders Idarsson 

anders.i@interjakt.com
adrotate group=”4″]

 

Annons

Sportfiskeprylar
Rekommenderade artiklar

Kommentera