i Press/Reklam

Från och med denna dags datum kommer Fly-Dressing AB i Sverige stå som generalagent för Vision in Flyfishings produkter i Norge.  Därmed kan vi sätta en punkt för ryktesspridningen vad beträffar Visions distribution i framtiden.

Vi på Fly-Dressing AB har jobbat med distribution av produkter för flugfiskaren och flugbindaren i över 50 års tid och är därmed en av de grossister i branschen som har längst erfarenhet av just detta.  I Sverige har Fly-Dressing fört ett nära samarbete med Vision i ca 14 år, vilket innebär att vi har varit med nästan ända ifrån starten av Vision som varumärke. De senaste 4 åren är det även vi som fört Visions produkter i Danmark. Vi kan med glädje och ödmjukhet säga att vi genom hårt arbete samt lyhördhet mot våra dealers fört Vision upp i toppen bland flugfiskemärken i Sverige. Vårt mål är självklart detsamma i Norge men vår tanke är att ta det försiktigt. Bra service och ett gott samarbete med butikerna är det viktigaste till att börja med. Vi kommer därför att försöka jobba med ett fåtal duktiga specialbutiker som vi tillsammans med aktivt kommer att arbeta för att Vision ska få den status som varumärke vi tycker det förtjänar.

Vision är precis som vi på Fly-Dressing ett relativt ungt team med ett brinnande intresse för flugfiske och produkterna som krävs för att bedriva det. Bakom produkterna står ett brett spektra av skickliga flugfiskare inom alla möjliga och omöjliga områden. Oavsett om du går i gång på vakande öring, stora gäddor, saltvattenstorpeder eller megalaxar kan du lita på att de som utvecklat produkterna är minst lika galen som du är. Vision står bland mycket annat bakom innovationer och succéer som vadare med zip, sömlösa vadare, Big Daddy gäddfiskeutrustning, Cult enhands och tvåhandsspön, Ace Switch och skagit-linor för att bara nämna några.

//Fly Dressing