interfiske-daiwa-p
 i Notiser

Intresset för sportfiske är stort i Sverige. Undersökningar visar att upp mot 2 miljoner svenskar sportfiskar. Förutsättningarna i Sverige är dessutom fantastiska med ca 100 000 sjöar (större än en hektar), tiotusentals mil vattendrag och en kuststräcka på 2 400 kilometer.

För att lyfta sportfisket inleds nu ett samarbete mellan Båtmässan och Fiskejournalen.
Som ett led i detta kommer en Sportfiskedag arrangeras av bägge parter under Båtmässan. Denna temadag kommer genomföras söndagen den 2 februari 2014.

Flera kända föreläsare inom sportfiske är klara som föredragshållare, Martin Falklind, professionell fiskeäventyrare och chefredaktör för Fiskejournalen, Gunnar Westrin, naturfotograf, författare och stor profil inom sportfiskevärlden samt Markus Lundgren, biolog på Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund.

Ytterligare ett inslag om sportfiske på Båtmässan är en fototävling som arrangeras ihop med Comstedt AB som representerar varumärkena Humminbird, Minn Kota och Cannon.

Som en extra krydda bjuds de 300 första besökarna som kommer till scenen under Sportfiskedagen på en tremånaders prenumeration av Fiskejournalen. Dessutom är flera kända återförsäljare inom sportfiske redan klara som utställare under Båtmässan.

Tidningen Fiskejournalen som ingår i Aller medias portfölj såg dagens ljus redan 1974 och har i alla år verkat för att göra fisket bättre och roligare för läsarna.

Båtmässans mål är att vara mötesplatsen för allt liv vid, på och i vattnet. Årligen besöks mässan av ca 65 000 personer med ett intresse för båt- och vattenliv.

Båtmässan 2014 arrangeras 1-9 februari 2014 på Svenska Mässan i Göteborg. Mer information om sportfiskesatsningen och Båtmässan finns på www.batmassan.se

För mer information kontakta:
Bengt Wallin, mässansvarig Båtmässan, tfn 031-708 80 91.
Martin Falklind, chefredaktör Fiskejournalen, tfn 0302-244 44.