i Press/Reklam

Jighead AB, Sveriges största IT-tjänsteföretag inom sportfiskebranschen, har tecknat avtal med Hökensås Sportfiske AB gällande systemet iFiske. Lösningen levereras som en tjänst och omfattar ett antal funktioner för marknadsföring, försäljning och hantering av digitala fiskekort.

Hökensås medarbetare har behov av en framtidssäker och kraftfull tjänst för att effektivisera hanteringen av fiskekort. Valet föll på iFiske, Jigheads:s marknadsledande system för digitala fiskekort. Lösningen förenklar hanteringen av fiskekort, samtidigt som den möjliggör en högre grad av tillgänglighet och självservice för de som fiskar. Med det mobila app- och webbaserade gränssnittet får även tillsyningsmännen de verktyg och den information de behöver i ett mobilt och användarvänligt format.

– Hökensås ser fram emot möjligheterna med en digitalisering av våra fiskekort. När grunderna för vårt sportfiskeområde lades för 60 år sedan erbjöd vi något helt nytt och var banbrytande i Sverige. I ett allt mer mobilt och kontantlöst samhälle behöver vi nu fortsätta att visa framfötterna och väljer därför en innovativ och modern lösning från Jighead, säger Per Karlsson, VD på Hökensås.

– Vi är både stolta och glada att Hökensås valt oss. Då vi levererar alla funktioner som en tjänst går det snabbt att komma igång och inga omfattande IT-investeringar behöver göras. Redan nu till sommaren börjar vi med försäljning och hantering av Hökensås fiskekort i Tiveden-området, men det går enkelt att utöka vid behov säger Thomas Abrahamsson, VD på Jighead AB.

Hökensås Sportfiske AB är det största sportfiskeföretaget i Sverige. I området Hökensås finns ett 30-tal sjöar med inplanterad regnbåge, öring och röding från våra egna fiskodlingar. I några sjöar finns även gädda och abborre. Företaget har en egen unik avelslinje på regnbåge och i företagets två odlingar produceras ca 80 ton sportfisk till egna vatten och stora delar av sportfiskeområden i södra och mellersta Sverige.

Jighead AB är Sveriges ledande företag inom IT-tjänster för fiskevårdsföreningar och klubbar och har sedan 2001 levererat IT-tjänster för digitala fiskekort via sin tjänst iFiske.se. Företaget tillhandahåller bla tjänster för fångstrapportering, medlemshantering och kundvård och säljer miljövänliga fiskekort, året runt, dygnet runt på sin hemsida och via mobiler. För mer information, besök www.iFiske.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Häng med på vårt nyhetsbrev och få senaste nytt från oss på +FishEco.

Prenumerera nu »

You have Successfully Subscribed!