Annons

 i Mässor

Vi får idag tag på en glad Oskar Stenberg, Freewater Pictures! Mässgeneral för SportfiskeSverigeonline.se, Sveriges första digitala sportfiskemässa som avslutades igår söndag med ca 18 000 besökare på mässans plattform

Totalt har ca 30 företag nappat på att ställa ut dessa dagar, de som verkligen lyckats med försäljning och marknadsföring är inte helt oväntat de som också lagt mycket tid och energi på att bemanna sina montrar och interagerat med kunder och andra intresserade.

Livstreamarna på Youtube, Vimeo och Facebook har på tre dagar haft över 70.000 visningar!!! Överlag har det bara strömmat in mängder med glada tillrop och beröm från besökare och tittare kring den första svenska digitala sportfiskemässam någonsin.

Självklart har Oskar och Freewater haft många funderingar och en viss oro för själva genomförandet av mässan rent tekniskt, det finns mängder med olika sätt att misslyckas i livesituationer. Denna oro försvann snabbt efter första dagen av sändningar då tekniken visade sig fungera över förväntan bra.

– Underleverantör av liveteknik under dessa dagar har varit FishEco och Igelkottfilm. Igelkottfilms erfarenhet av livesända evenemang tillsammans med Jan Olssons och Pontus Wallins programledarskap har varit ovärderligt säger Oskar!

– Matilda Leijons programledarskap ute på sjön har också imponerat, det har regnat, blåst och varit kallt som attan men alla har stått pall och presterat på topp!

På frågan om det kommer en mässa även 2022 svarar Oskar att det är vad Freewater siktar på om det fortfarande finns restriktioner kring att träffas på mässor och annat. Nu ska allt utvärderas, bra kan bara bli bättre!

//FishEco

 

Annons

Sportfiskeprylar
Rekommenderade artiklar

Kommentera