interfiske-daiwa-p

Visar 1 376 - 1 388 av 1 388

2011-09-27

Uppgifter om fångsten

Planen var att ta en halvdags fiske med målet att ta några fina gäddor. Vi drev med båt på lagom kastavstånd ifrån land. Fisket var ganska trögt utan några kontakter. men det som skulle hända härnäst kunde vi aldrig ana. Allt jag känner är ett groteskt tungt hugg och fisken går rakt mot botten för att sedan börja rusa bort från oss. När vi får se fisken första gången gissar vi på runt 8-9 kanske 10kg. men 10kg kanske är lite väl högt att tänka sig. säger vi. När vi sedan får upp fisken i båten ser vi hur tjock den är och att den är över 10kg är bara att konstatera. Vi går iland för att väga. mäta och fota fisken. Efter vägning och mätning kan vi konstatera att fisken väger 14.050kg och är 128cm lång. Några snabba foton och fisken får gå hem igen. Stort jubel utbrister och ett nytt pb är klappat å klart. Lite senare lyckas jag även fånga en gädda på 107cm och 7.9kg. Detta var den första gången jag lyckats fånga två gäddor över 100cm på samma dag.
Ett stort tack till Jocke för en kanonlandning av mitt nya pb.

120

2011-09-11

Uppgifter om fångsten

Sjukt bra Mälarfiske de sista två gångerna. Flera fiskar mellan 110-121 cm. Alla fångade på grunt vatten med Nikyspinner. Den här fisken ligger på 120 cm och 10.44 kilo.

2011-09-09

Uppgifter om fångsten

efter en lång tid av abborrfiske var de på tiden att kolla om gäddan var i farten. så jag åkte ut vid fyra tiden å började trolla. med inget hände på nån timme så man va nära på att packa ihop... och då vid sju tiden böjer sig spöt markant å en lång kamp utspelar sig men tillslut ger hon sig och jag får upp henne i båten.... fick inget mer den dagen men de gör inte så mycket =)

127

2011-08-10

Uppgifter om fångsten

Tredje gången gillt! fick den första gången den 6.e juni. andra gången fyra dagar senare och nu för tredje gången! En helt makalöst vacker men framför allt stark fisk. har fått pressa mina trepunds karpspön till max! flötestrolling och mete med stor mört och id är det hon har fallit för gång efter annan! trodde knappt mina ögon första gången jag fick henne. och nu har det hänt tre gånger. helt sanslöst!
Fisken vägde exakt 14.3 de två första gångerna men nu senast hade hon tappat 50 gram.

125

2011-07-14

Uppgifter om fångsten

En av våra 6 st 100 klubbare på 2 dagar.
Gäddan på 125 cm och 12.05 kg klippte min ytgående Blue Fox Buzzer i ett brutalt hugg. Känslan att lyckas landa och filma en sån här gädda är svår att beskriva.
Önskar att alla C&R fiskare får vara med om samma sak!

2011-06-27

Uppgifter om fångsten

En fiskeresa i Norrlands landskap i sökandet efter madamer kunde inte fått en bättre start.

Redan första dagen small det på i det kristallklara vattnet sveriges motsvarighet till en krokodil. En krokodil som fick knäna svikta under drillning och som fick en att nästan nypa sig i armen...

Gäddan kunde efter stabil håvning mätas till hela 124 cm och vägas till 13 kg!Härligt! Det bästa var. detta var bara första dagen på resan..

120

2011-06-25

Uppgifter om fångsten

Kastade in shadjiggen i en liten glänta och efter två vevtag såg jag hur fisken kom från sidan och högg tag i betet. Efter en minuts drillning låg hon säkrad i håven. Den något slanka. 48cm i omkrets. gäddan var 120cm lång och vägde 11.12kg. Fisken märktes med ett pikereg tagg strax under ryggfenan innan den fick gå tillbaka. Gäddan fångades i Stora Värtan den 25juni.

121

2011-06-15

Uppgifter om fångsten

Fantatsikt fin gädda som högg precis vid båtkanten. Fisken kunde landas efter en intensiv och spännande fight som höll på att sluta sekunderna innan hugget då jag precis han stänga av elmotorn innan den skar linan...
Minuterna senare kunde jag gäla gäddan å lyfta in den i båten. Perfekt avslut på en dag som höll på att gå till historien som en riktig otursdag då jag tappade en ännu större gädda timman tidigare precis innan den skulle lyftas i båten...

2011-05-04

Uppgifter om fångsten

Jonas Berglind och Niklas Jonsson kämpade sig ut i kylan igår och lyckades bra. Sibbofjärden var generös. efter att Niklas tappat en bättre fisk så krokade Jonas Berglind en underbar madam på 124 cm. Fisken högg brutalt bara fem meter från båten och det blev batalj. Vägd. mätt och fotograferad fick den simma vidare. Fisken högg på en Bjerks Tail. Orange mage och silver/ svart kropp med röd/ svart tail...

121

2011-04-26

Uppgifter om fångsten

Gädda 121cm 11.5kg tagen på fluga.
I den första rusningen blir mina knän som darrande asplöv och min puls lika hög som
en brunstig hare. detta var helt klart den största gädda jag krokat!
Och efter tio minuters hård kamp lyckas jag äntligen landa henne. 121cm och 11.5kg!

2011-04-25

Uppgifter om fångsten

Kente med en gang at det var en stor fisk jeg hadde på kroken og etter 2-3 brutale utras var madamen klar for landing.
Avkrokningen og kontroll av vekt og lengde gikk raskt så gjedda ble satt raskt ut i sitt rette element...

2011-04-23

Uppgifter om fångsten

Påskafton kunde inte börjat bättre. underbart väder och en känsla av hopp infann sig direkt. Siktet var såklart inställt på nors-gädda eller slom-gädda som vi värmlänningar säger.
Vi hade räknat med att det kunde vara rätt så segt så här i början av vårfisket och vi blev besannade ganska omgående. det var fortfarande kallt i vattnet ca 3-4 grader bara men vi nötte på.
Framåt sju-tiden hade vi fortfarande inte känt ett endaste litet nafs. Då min kamrat Richard får ett distinkt hugg och efter en odramatisk drillning så kan vi landa årets första gädda en fin bit på dryga 5 kg. Inte längt efter det så landas ytterligare en dam på dryga 7 kg och det kändes som om dagen var räddad. Själv hade man avundsjukt få stå för assistans vid landningarna. Hade fiskat med jigg under hela morgonen och efter ett tafsbrott så hade jag fått lite ofrivillig vila medan jag fixade ihop ett nytt tackel. bytte till en Alien Eel i svart/silver och började åter fiska. efter bara ett par kast så nyper det tag ordentligt i sakerna. härligt tungt står fisken i strömmen och jag kan känna hur den bara ruskar på huvudet så som bara stora fiskar kan.sen bär det iväg utåt öppet vatten och likt en ubåt går hon upp mot ytan och avslutar med ett mäktigt hopp. Hjärtat stannar nästan och knäna börjar skaka. vilken fisk. Sansar mig och sätter press på henne och får in meter för meter. några meter från land får hon ett utfall igen och går upp i ytterligare ett mäktigt luftsprång. Tankarna går genom huvudet. sitter krokarna. håller linan. släpp inte släpp inte. Efter lite bök och stök med några kortare utfall kan Richard sluta håvnätet runt henne. Lättnaden rinner genom kroppen och känslorna går inte att beskriva när man ser ett nytt PB ligga i säkert förvar. Fram med våg och måttband. vägning. mätning och några snabba bilder innan denna drottning får glida tillbaka ner i det kalla vattnet. 124 cm. 11.74 kg helt underbart. vad kunde inte denna madam ha vägt bara ett par dagar tidigare ?. jag bryr mig inte om det just då. Jag har fått min drömfisk

Abborre

Uppgifter om fångsten

Fortsatt bra fiske med Shadow Rap Shad. En långsam presentation över gräsbäddarna i marerna på Svenska kusten. Vilka hugg och vackra Abborrar vi stötte på! Magiskt roligt.