Annons

 i Spinn

Claes Svartzonker Claessons kändisskap sträcker sig numera långt utanför sportfiskets ganska rymliga sfär. Med Volvoreklamen i färskt minne har vår mest populära gäddfiskeguru blivit var mans bästa kompis genom tv-rutan. Även hans företag Svartzonker Sweden AB får nu uppmärksamhet via Dagens Industri Weekend, där man nu kan läsa en intervju om och med Claes. 

Precis som han själv säger i intervjun så har all extern uppmärksamhet, d.v.s. från källor som står utanför sportfiskets värld, varit gynnsamt för hans varumärke, men även för det svenska sportfisket som är en växande industri. Detta är en nyckelfunktion för att sportfisket i Sverige ska kunna nå ut, bli ännu större, och ännu bättre. På frågan om det går att bli rik på sportfiske, svarar Claes:

”Klart det gör. Kolla bara på Pure Fishing-­koncernen, där bland annat Abu Garcia ingår, det är världens största sportfiskeföretag och omsätter hundratals miljoner dollar. Som liten entreprenör får jag kämpa för att få in pengarna, men det finns ju flera sätt att mäta ­rikedom. För mig är den största rikedomen att jag får göra det jag vill varje dag.” säger Claes till DI Weekend. 

Läs hela intervjun här –> DI Weekend

//Sebastian Wiman +FishEco

Missa inte nya numret av +MagazineFishEco, helt gratis, Please enjoy!

Läs på dator här -> +MagazineFishEco

Läs på platta eller tele här -> Qiozk.com

Annons

Sportfiskeprylar
Rekommenderade artiklar

Kommentera